ウォルマート エブリデイ・ロープライス。
123


Big Box Mart: lyrics
Oh, it starts with sweatshop labor in a foreign factory
and gets packed on a vessel and shipped over the sea.
It's loaded onto trailers and it's spread across the map.
Big Box Mart is the place I go to buy all of my crap.


Oh, Big Box Mart what do you have for me?
Because the shopping carts are empty and we're on a shopping spree.


I come to the Big Box Mart because you have lots of needs
and they sell crap the cheapest with their discounts guaranteed.
When I'm walking through the aisles 'tis like I'm hypnotized
with a wallet full of credit cards I never leave deprived.


Oh, Big Box Mart thank you for serving me.
My house is full of crap now and it used to be empty.


Next day at the factory, the news was very grim.
My job was being out sourced to the slums of East Beijing.
Management was re-running the company's whole chart.
They got to make crap cheap enough to sell to Big Box Mart.


Oh, Big Box Mart look what you've done to me.
He's got to start all over at age of 53.


I still go to Big Box Mart. Yes, I'm there most all the time.
These days you'll likely find me sweeping aisle number nine.
My dreams of our retirement have gone up in a blaze
and I'll be scrubbing toilets till they stick me in the grave.


Oh, Big Box Mart what have you sold to me?
We used to be your customers, now we're your employees.


Oh, Big Box Mart my paycheck reminds me,
your every day low prices have a price, they aren't free!


Paper or plastic?

――――――――――――――――――――――――――――――――――――
Big Box Mart: 歌詞
おお、それは外国工場で労働搾取工場労働から始まって、船の上で梱包して、
海の上に出荷する。
それはトレーラにロードされ、そして、海の向こう側に広まってゆく。
Big Box Martは、私がくだらないモノを買いに行く場所さ。


おお、Big Box Martよ、あなたはどれほど私のほしいものを置いているの。
空のショッピングカートを押して、衝動買いにひた走るよ。


私はBig Box Martに行くよ。
なんたって欲しいものがいっぱいそろってて、いっぱい割引して最も安い値段で売ってくれることを保障してくれるんだもん。
通路を歩いて通りぬけようとする時、
私はまるで催眠術にかけられているよう。クレジットカードでいっぱいの
財布を携え、モノを持たず恵まれない状態で決して店をでないように。


おお、Big Box Martよ。
私に役立ってくれて感謝します。
以前は空っぽだった私の家も、
現在はガラクタでいっぱいです。


次の日に、工場では、非常に厳しいニュースがあった。
私がしていた仕事は、これからは東北京のスラムに移されるということだ。
経営者側は会社の全体網の再構築を図っていた。
彼らは、ガラクタモンをBig Box Martに降ろすことができるくらい
安くし始めたんだ。


おお、Big Box Martよ。あなたが私にしたことを見てくれよ。
この男は53歳になって、すべてを再スタートさせなくちゃいけなくなったんだぜ。


私はいまだBig Box Martに行っている。 そう、私は絶えず、ほとんどの時間そこにいるよ。
あなたは、最近私が第9通路を掃いていることにおそらく気がつくでしょう。
私たちの定年後の夢は炎に包まれて、
墓場につっこまれるまで、
私はトイレをこすり洗いするでしょう。


おお、Big Box Martよ。あなたは私に何を売ってくれたの?
以前、あなたの顧客であった私らも、
今じゃすっかりあなたの従業員です。


おお、Big Box Mart。
給与明細が思い出させてくれるよ。
あなたが言う「毎日低価格」が
あくまで低“価格”であって、決して“タダ”なんかじゃないってことを。


紙ですかそれともプラスチックですか?
アメリカで、会計を済ませた時に買い物袋をどっちにするかを聞く文句)